Tampereen Teatteri Notre Damen Kellonsoittaja

Monday, 23-Aug-21 19:22:22 UTC
  1. Notre Damen kellonsoittaja - Tampere - Menoinfo.fi - Pirkanmaan menot
  2. Tampereen teatteri notre damen kellonsoittaja in usa
  3. Notre damen kellonsoittaja tampere tampereen teatteri 17. tammikuuta

Tapahtuma ei ole enää voimassa. Tampere | Tampereen Teatteri, päänäyttämö Notre Damen kellonsoittaja jatkaa Tampereen Teatterin upeiden musikaalituotantojen sarjaa. Notre Damen kellonsoittaja perustuu Disneyn animaatioelokuvaan ja Victor Hugon samannimiseen romaaniin. Musikaali kertoo rohkeudesta ja sorrosta, vihasta ja rakkaudesta – taistelusta paremman maailman puolesta. Sen jännittävät ja mukaansatempaavat tapahtumat sijoittuvat 1400-luvun lopun Pariisiin. Kellonsoittaja Quasimodo on hyväsydäminen mutta epämuodostunut hirviö. Kyttyräselkäisenä hylkiönä hän on elänyt koko ikänsä Notre Damen katedraalin suojissa, sieltä koskaan poistumatta. Yksi päivä muuttaa Quasimodon, hänen isäntänsä arkkidiakoni Claude Frollon, oikeudentuntoisen mustalaistyttö Esmeraldan ja urhoollisen kapteeni Phoebusin elämät ikiajoiksi. Musikaalin on luonut Oscar-palkittu kaksikko, Alan Menken (mm. Aladdin, Pieni merenneito, Kaunotar ja hirviö) ja Stephen Schwartz (mm. Egyptin prinssi, Pocahontas) sekä Peter Parnell.

Notre Damen kellonsoittaja - Tampere - Menoinfo.fi - Pirkanmaan menot

Teatteri-ilta / Notre Damen kellonsoittaja

Hän elää Notre Damen katedraalissa arkkidiakoni Claude Frollon suojattina tai paremminkin vankina. Notkea Petrus Kähkönen Quasiomodona kiipeilee ja hyppii kellotornin rakenteissa niin uskaliaasti, että välistä jo pelkää ramparukan putoavan ja loukkaavan itsensä. Mutta, mitä vielä, tämä lämminsieluinen vempula tuntuu selviävän mistä vain ja laulaa yhtä vaivattomasti, fermaatteja mitä taitavammin venytellen. Tarinan lopulla hän pystyy pelastamaan noitana roviolla kärventyvän, rakastamansa mustalaistytön ja saa hänet omakseen mitä traagisimmin hylkiön muuntuessa sankariksi. Kähkösen, sisäistynyttä hienovireisen eläytynyttä näyttelemistä on kiinnostavaa seurata. Tai eihän hän näyttele vaan on tuo rujo piruparka, joka rakastuessaan kauniiseen Esmeraldaan ymmärtää, että elämä voisi olla toisaallakin kuin arkkidiakonin vallan välikappaleena. Riehakkaat mustalaiset tanssivat kuin viimeistä päivää hakiessaan tilaansa ja oikeutustaan Koreografi Adrienne Åbjörnin vauhdikkaat, sensuellit tanssit rytmittävät hienostui esitystä.

tampereen työväen teatteri notre damen kellonsoittaja

Tampereen teatteri notre damen kellonsoittaja in usa

Esitystä ei suositella alle 12-vuotiaille, ja kehotan ottamaan tämän suosituksen todesta. Tampereen teatterin versiossa musikaalista kolme tekijää nousee ylitse muiden. Ensinnäkin Petrus Kähkönen tekee Quasimodona hienon ja koskettavan roolin ja osoittaa jälleen olevansa maan kenties kovin musikaalitähti. Jos näit Helsingin kaupunginteatteri Shrekin, Vampyyrien tanssin tai Kinky Bootsin, tiedät mitä tarkoitan. Toinen huikea ja hyvin vahva rooli on Ilkka Hämäläisellä, joka esittää Frolloa. Lukemani mukaan hänet oli poimittu produktioon Kansallisoopperan lavalta, jossa hän vuorotteli Oopperan kummituksen pääosassa. Komeaa hänen laulunsa onkin ja ristiriitaisen hahmon tulkinta vaikuttavaa. Lisäksi arvostan sitä, että produktiossa on ylipäänsä näin keskeinen rooli selkeästi varttuneemmalle laulajalle. Musikaalin kolmannessa pääosassa on katedraali ja Marjatta Kuivaston huikea lavastus. Koko teatteri tuntuu muuttuneen kirkoksi, sillä lavastus jatkuu osittain katsomon puolelle, ja myös kivipatsaiksi naamioitu kuoro istuu katsomon parvella kuin kirkon lehtereillä.

Merenneito on koko perheen hyvän mielen show ja Kellonsoittaja taas traaginen tarina ulkopuolisuudesta ja syrjinnästä. Toisesta poistutaan hymyssä suin hyräillen tuttuja lauluja, toisesta pyyhkien silmäkulmia. Notre Damen kellonsoittajan lopussa vaimoni oli niin liikuttunut, ettei pystynyt vähään aikaan edes puhumaan. Molemmat jäävät mieleen yksinä parhaista ja näyttävimmistä musikaaleista, joita tässä maassa on nähty. Onneksi voi valita molemmat. Kuvat: Heikki Järvinen / Tampereen teatteri Pressilippu saatu Tampereen teatterilta Aiemmin Tampereen teatterissa nähtyä: Cats-musikaali

Alkuperäisessä elokuvassa on käytännössä vai yksi tunnettu kappale, eikä sekään olen verrattavissa Leijonakuninkaan, Kaunottaren ja Hirviön tai varsinkaan Frozenin hitteihin. Kellonsoittajaa ei ole muiden Disney-musikaalien tavoin koskaan nähty Broadwaylla, ja se on saanut ensi-iltansa alun perin Berliinissä. Sittemmin Disney on lisännyt vielä uusia lauluja ja tehnyt musikaalista linsensoitavan tuotteen. En tiedä, onko musikaali alun perinkin ajateltu tehtävän edeltäjiään (ja seuraajiaan) pienimuotoisemmaksi vai ovatko tekijät todenneet kesken projektin, että synkkä tarina ei sittenkään sovellu suurelle amerikkalaiselle yleisölle, mutta ovat kuitenkin viimeistelleet sen muuta käyttöä varten. Jos animaatioelokuvassa alkuperäistä tarinaa olikin siistitty perheystävällisemmäksi, musikaali vetää kokonaisuutta aivan toiseen suuntaan ja on jotain Hugon alkuperäisen tarinan ja elokuvan väliltä. Erot elokuvan ja musikaalin välillä ovat niin ilmeiset, että olen samalla sekä hämmentynyt että positiivisesti yllättynyt.

Notre damen kellonsoittaja tampere tampereen teatteri 17. tammikuuta

Egyptin prinssi, Pocahontas) sekä Peter Parnell. Lumoava musiikki perustuu Disney-elokuvan musiikkiin sekä musikaalia varten sävellettyyn musiikkiin. Suomennoksesta vastaa Mikko Koivusalo. Suosittelemme musikaalia kaikille yli 12-vuotiaille.

TULEVAT TAPAHTUMAT (16) SYNNINKANTAJAT 01. 09. 2020 ─ 04. 12. 2020 21 tilaisuutta Kertomus sisäänpäin kääntyvästä yhteisöstä ja turvallisuuden tarpeesta alkaen 24, 00 € PETER PAN MENEE PIELEEN 08. 2020 ─ 05. 2020 37 tilaisuutta Mikä-mikä-maa odottaa! Oletko valmis elämäsi hulvattomimpaan seikkailuun? alkaen 10, 00 € JAZZ CLUB KIVI 08. 2020 ─ 08. 2020 4 tilaisuutta alkaen 17, 50 € SANDRA, Tampere 09. 2020 ─ 19. 2020 4 tilaisuutta Vaikuttava monologiesitys antaa äänen naisille sisällissodan jaloissa alkaen 25, 00 € TAMPEREEN TEATTERIN TEATTERIKIERROS 22. 2020 ─ 17. 11. 2020 3 tilaisuutta Tule kurkistamaan teatterin kulisseihin! HÄPEÄ! - NOLO KOMEDIA 23. 2020 ─ 30. 2020 8 tilaisuutta Perustuu vankkaan kokemukseen ja sekavaan mieleen. VALEHTELIJAN PERUUKKI, Tampere 02. 10. 2020 ─ 15. 05. 2021 11 tilaisuutta "Mä nauran, kun mä rakastan sua niin paljon ja mä tajuan sen vasta nyt. " EIKÄ YKSIKÄÄN PELASTUNUT 14. 2020 ─ 31. 2020 30 tilaisuutta Agatha Christien kaikkien aikojen rikostarina KUKA PELKÄÄ VIRGINIA WOOLFIA?

  • Tampereen teatteri notre damen kellonsoittaja torrent
  • Aplodi 2/2019 by Tampereen Työväen Teatteri - Issuu
  • Oiva toikka pöllö hinta
  • Tampereen teatteri notre damen kellonsoittaja street
  • Helsinki oulu
  • Arvostelu: Notre Damen Kellonsoittaja -musikaali Tampereen teatterissa
  • Tampereen teatteri notre damen kellonsoittaja
  • Miten estää auton ikkunoiden huurtuminen
  • Paperi t kaikki on hyvin lyrics
  • Tampereen teatteri notre damen kellonsoittaja hotel
  • Firmoja.fi • Koti-Siili Oy, Siilinjärvi
  • Tampereen teatteri notre damen kellonsoittaja place

– Olen erittäin tyytyväinen, että yleisö luotti viime vuonnakin monipuoliseen osaamisemme ja esitystemme laatuun, teatterinjohtaja Bragge iloitsee. – Katsojamäärämme, katsomoiden täyttöprosentit ja lähes neljän miljoonan euron lipputulot kestävät vertailun, resurssit huomioon ottaen, mihin muuhun teatteriin tahansa maassamme. Georg Malviuksen ohjaama Disney-suurmusikaali Notre Damen kellonsoittaja esitettiin 65 kertaa, ja katsomot täyttyivät peräti 99-prosenttisesti. Yhteenlaskettu tarkka katsojamäärä oli 29 914. Seuraavina tulivat myös Malviuksen ohjaama Sademies 17 279 katsojalla (täyttöprosentti 93) ja Marika Vapaavuoren ohjaama Anna Karenina 11 027 katsojalla (täyttöprosentti 92). Päänäyttämöllä esitettiin vuoden aikana kahdeksaa eri tuotantoa, ja päänäyttämö täyttyi 90-prosenttisesti. Frenckell-näyttämön katsotuin esitys oli Mikko Kannisen ohjaama komedia Juurihoito 6 392 katsojalla. Frenckell-näyttämöllä esitettiin vuoden aikana 15 eri tuotantoa, ja näyttämö täyttyi 84-prosenttisesti.

Kansallisoopperassa laulavan Hämäläisen tenori on komeaa kuultavaa. Silén ja Kähkönen yltävät Hämäläisen tasoon, ja kun kuoro vielä yhtyy lauluun, kylmät väreet kulkevat iholla. Laulu on jopa niin intensiivistä, että välillä katsoja turtuu. Kun vaihde on koko ajan täysillä, tykityksestä ei jaksa joka kohdassa innostua. Esityksen rytmiä olisi voinut rauhoittaa hieman, sillä suvannot tekisivät huipuista korkeampia. Mutta harvoinpa saa kriitikko valittaa siitä, että esityksessä oli liikaa timantteja. Janica Brander

  1. Hotelli lähellä hartwall areenaa
  2. Nurmikon ilmaaja hinattava
  3. Kuu nousee jyväskylä
  4. Naudan sisäfile sisälämpötila

greatwalksofnorthamerica.com, 2024 | Sitemap