Half Life 2 Eli

Wednesday, 25-Aug-21 04:47:34 UTC

Haaveet siitä, että kohti loikkaavan headcrabin voisi täräyttää pesäpallomailalla toiseen ulottuvuuteen, täytyy unohtaa. Paikoitellen esiintyviä pelimekaniikkaan käsikirjoitettuja tapahtumia tulee pelattua hieman hammasta purren. Kun sinulle annetaan VR:ssä tiettyjä vapauksia ja voiman tunnetta, niiden riisuminen hetkittäin häiritsee. Nämä tunteet unohtuvat kuitenkin nopeasti, kun seistään keskellä valtavaa tuhoa ja ympärillä sortuvia rakennuksia tai nakellaan bajamajan takaa kranaatteja combine-sotilaiden jalkoihin ja ammutaan pistoolilla sokkona perään. Headcrabien loikkiminen kohti kasvoja tuntuu VR:ssä huomattavasti häiritsevämmältä kuin perinteiseltä ruudulta katsottuna. Kuva: Valve Ei ole yllättävää, että HL: Alyx on ehdottomasti paras VR-peli, mitä markkinoilla luultavasti hetkeen nähdään. Parhaaksi Half-Life-peliksi sitä ei voi kuitenkaan sanoa. Half-Life: Alyx ei ole Half-Life 3 HL: Alyx ei ole se kauan odotettu, niin sanottu Half-Life 3. Kun peliä tutkailee ilman VR-kokemuksen kaunistavaa vaikutusta, käsikirjoitus on suhteellisen kevyt ja suoraviivainen.

Half life 2 eli vance

half-life 2 eli vance

Russelin kehittämät "russelit", eli Alyxin käsiin pujotetut gravitaatiohanskat ovat nerokas luomus, joka täydentää VR-kokemusta entisestään. Esineen nappaaminen etäisyyden päästä kouraan on lähes taianomaista ja samalla se on saatu tuntumaan täysin luonnolliselta osalta peliä. Valven tuorein innovaatio, "Russels" tai "grabbity gloves" -hanskat. Niillä kaappaillaan tavaroita etäisyyksien päästä kevyellä ranneliikkeellä. Kuva: Valve HL: Alyxin peliympäristön viimeistely on laadukasta. Peligrafiikan yksityiskohtaisuus ja karttojen suunnittelu on enimmäkseen silmiä hivelevää. Kuva: Valve Headcrabit ja niiden hallitsemat ruumiit kavahduttavat kerta toisensa jälkeen. Kauhunhuudahduksia on luvassa, kun tuolissa retkottava ruumis herääkin yllättäen eloon. Modifioitavat aseet tuntuvat henkilökohtaisilta – niihin kiintyy ja ne oppii tuntemaan kuin omat taskunsa. Combine-rodun teknologian hakkeroimiseen kehitetyt pulmapelit ovat luovia taidonnäytteitä VR:n potentiaalista. Miinuksiakin löytyy. Pettymys on suuri, kun pelin alkumetreillä ymmärtää, ettei lähitaisteluun ole panostettu tippaakaan.

Tilaajille

Half-Life Half-Life- ja Half-Life 2 -pelien tapahtumien väliin sijoittuvassa tarinassa Alyx Vance ja hänen isänsä Eli nostavat varhaisen vastarintaliikkeen Combinen julmaa Maan miehitystä vastaan. Pelaajan tulee taistella Alyxina vihollisia vastaan, ratkoa pulmia ja raivata tiensä Kaupunki 17:n sydämeen, jossa Combine piilottelee salaisuuksiaan. Half-Life kertoo Gordon Freemanista, fyysikosta, joka huomaa olevansa ihmiskunnan tulevaisuutta uhkaavan muukalaisvaltauksen vastarinnan keskiössä. Valven vuonna 1998 ilmestyneestä ensimmäisestä pelistä lähtien sarja on ollut immersiivisen toiminnan ja tarinankerronnan eturivissä. Maaliskuussa 2020 perintö jatkuu, kun Half-Life: Alyx työntää VR:n uusiin ulottuvuuksiin. Pieleen mennyt koe johtaa ennalta-arvaamattomiin seurauksiin. Taistele tohtori Gordon Freemanina muukalaisvaltaajia vastaan mukaansatempaavassa, jännittävässä toimintaseikkailussa, joka loi pohjan kokonaiselle sukupolvelle 1. persoonan räiskintäpelejä. Half-Life 2 Half-Lifen jännitys ja haasteet nousevat ennennäkemättömälle realismin ja luontevuuden tasolle.

  • Half life 2 eli soriano
  • Sininen hetki kaskinen
  • Half-Life: Alyx / Arvostelut / pelaaja.fi
  • Half-Life: Alyx Steamissä
  • Raskausaikana kielletyt ruoka-aineet
  • Coffee queen m2 käyttöohje
  • Eli half life 2
  • Half-life 2 eli vance
  • Kartta espanja alicante
  • Sää amsterdam

Half life 2 eli soriano

Peli on kuitenkin parhaimmillaan erinomaisesti valaistuissa sisätiloissa. Hiljaiset hetket tarjoavat tilaisuuden ihastella kauniita yksityiskohtia, joiden laatu on ennennäkemätöntä virtuaalitodellisuuspelitarjonnassa. Ikimuistoinen lopetus taas on jotain, mitä ei voi nauttia ruudulta katsottuna – se täytyy kokea itse. Half-Life: Alyx on enemmän kuin osiensa summa. Se ei mullista räiskintäpelaamista, eikä se hyödynnä virtuaalitodellisuuden mahdollisuuksia järin innovatiivisilla tavoilla. Se tuo kuitenkin osaset yhteen tavalla, jota ei ole koskaan aiemmin koettu, ja tuotantoarvoilla, joihin monien studioiden taloudellisilla realiteeteilla ei voi vastata. Half-Life: Alyx on niin paljon edellä muita virtuaalitodellisuuspelejä, että vastaavaa tullaan tuskin hetkeen näkemään. 9/10 Kehittäjä: Valve Julkaisija: Valve Peligenre: Toiminta, Räiskintä Julkaisualustat: Microsoft Windows

half life 2 eli soriano

Half-Life: Alyx Steamissä

Julkaistu: 10. 4. 16:00 Valve järkytti pelikansan viime vuoden puolella ilmoittamalla kauan odotetun Half-Life-pelisarjan uuden osan ilmestyvän pelkästään virtuaalilaitteistolle. Kannattiko päätös? Half-Life -pelisarjan uusi osa, Half-Life: Alyx on täällä. Yli 12 vuotta on siitä hetkestä, kun Half-Life 2 -pelin toinen lisäosa, Episode Two julkaistiin. HL: Alyx on noin kymmentuntinen kurkistus HL:n dystoopiseen maailmaan. Tarina sijoittuu tapahtumiin viisi vuotta ennen HL2:ta ja siinä asutaan tutun – nyt 19-vuotiaan – Alyx Vancen saappaisiin. Miljöönä toimii tuttu Combine-rodun ja muiden avaruuslajien valloittama City 17 -kaupunki. Hyvää Half-Life -miljöö kuin kotonaan VR:ssä Tekninen toteutus laadukasta ja viimeisteltyä Herättää aitoja kauhun ja ällistyksen tunteita Huonoa Lattea käsikirjoitus Olematon lähitaistelumahdollisuus Skriptattu pelaaminen ärsyttää paikoin Yhdysvaltalainen pelijätti Valve julkisti tuoreen lapsukaisensa viime vuoden lopulla. Pelimaailma meni sekaisin, voiko se olla – onko se?

Pelimaailman suurin meemi, "Half-Life 3 confirmed", sai jälleen tuulta alleen. Pelisarjan fanien järkytykseksi Alyx kehitettiin täysin VR-ympäristöön. Sen pelaamiseksi tarvitaan tehokkaan tietokoneen lisäksi myös VR- eli virtuaalitodellisuuslaitteisto. Tämä sulkee suuren osan pelaajista jo sen ulkopuolelle. Kannattiko ratkaisu? IS Streamcornerin Twitch-striimissä tutustuttiin peliin sen julkaisuhetkellä: Half-Life sopii VR:ään kuin nyrkki silmään Kirjoittaja on valveutunut VR-intoilija – kokemuspohjaa on muutamia satoja tunteja. Hyvien VR-pelien rima ei ole kovinkaan korkealla. Viimeistelty ja ammattistudion tekemä peli – kuten HL: Alyx – on upeasti hiottu timantti VR:n maailmassa. City 17 -kaupungin kadut, asuinkorttelit ja avaruusolioelämän täyttämät tunnelit ja viemärit ovat paikoin henkeäsalpaava kokemus. Alussa pelaajalle esitellään pulma, Alyxin isä Eli on kaapattu ja hänet on pelastettava. Seikkailun aikana korvanappiin huutelee Russel-apuri australialaisaksentillaan. Hän viljelee ronskia, mutta yhteiskunnallisesti turvallista huumoria.

VR-pelaajan pakkohankinta Valven vuosikausia odotettu kolmas osa Half-Life -pelisarjaan on viimeinkin täällä. Half-Life 3 on epäilemättä yksi pelihistorian merkittävimmistä peleistä, joita ei ole koskaan julkaistu. Oli Half-Life 2:sta mitä mieltä hyvänsä, pelisarjan toinen osa jätti jälkeensä valtaisan joukon faneja, jotka ovat odottaneet jatkoa kieli pitkällä vuodesta 2007 saakka. Half-Life: Alyx ei ole Half-Life 3, mutta onko syy sittenkin vain siinä, ettei Valve tunne numeroa kolme? Virtuaalitodellisuuslaitteille julkaistavasta Half-Lifesta huhuiltiin jo vuosikausia ennen julkaisua, sillä Valven kerrottiin kehittävän sellaista pian nykyisen sukupolven VR-laitteiden ilmestymisen jälkeen. Ja uusi Half-Life kävisi vain järkeen – Valve oli keskeisessä roolissa kehittämässä HTC Viven käyttämää teknologiaa ja SteamVR-alustaa. Tiettävästi studio vältteli pitkään Half-Life 3:n kehittämistä, koska valtaisat odotukset tekivät todella uraauurtavan pelin kehittämisen lähes mahdottomaksi. Virtuaalitodellisuus avasi kuitenkin kokonaan uuden maailman, joka tarjoaisi Valvelle tilaisuuden tehdä jotain kokonaan uutta lippulaivapelisarjallaan.

Alyxissa keskustelut ovat myös merkittävässä osassa pelikokemusta. Tarina on suoraviivainen kuin ratakisko, mutta keskustelut radion päässä juttelevan Russellin kanssa tasapainottavat paikoitellen piinaavaa tunnelmaa. Pelikokemus onkin säännöllistä tasapainottelua kauhun rajamailla. Merkittävä osa Half-Life: Alyxin parissa vietetystä peliajasta kuluu zombien ja kohti loikkivien headcrabien kanssa kamppaillessa – pimeässä. Jos Alyx ja Russell eivät vaihtaisi aika ajoin tunnelmaa keventäviä kommentteja, olisi Half-Life: Alyx paikoin puhdasta selviytymiskauhua. Kepeä sanailu sopii myös pelin kerrontaan. Alyxia hirvittää siinä missä pelaajaakin, joten hän pyytää Russellia aika ajoin pitämään itselleen seuraa. Half-Life: Alyx on tästäkin huolimatta piinaavan jännittävä, mutta jännitystä ei päästetä missään vaiheessa lipsahtamaan liian pitkälle kauhun puolelle. Pelillisesti Half-Life: Alyx tarjoaa aika pitkälti odotetun kattauksen. Hyvin suunniteltujen toimintakohtausten ohella mukana on paljon pulmanratkaisua, joka nojaa ympäristön tutkimiseen ja liikeohjainten käyttöön.

greatwalksofnorthamerica.com, 2024 | Sitemap